Callieway är en av våra leverantörer som är baserade i Österrike och är en stor leverantör av både Agility och hoopers tillbehör. Ägaren har även studerat och bott i Sverige. Smart-99 är ett registrerat varumärke. Det lilla företaget producerar högkvalitativ hundsportutrustning för agilitysport under detta märke och säljer dem nu över hela världen. Den schweiziska grundaren Maurice Jud startade företaget i gränstriangeln mellan Schweiz, Tyskland och Österrike på österrikisk mark. Idén att grunda företaget kom 1999, året då hans hund ”Smart” föddes. Substantiv är omen; I Wiktionary betyder termen ”smart”: smart, påhittig, skicklig, listig, elegant, vacker, prickig, etc. Smart var inte bara rätt namn för hunden, utan borde också vara predikatet för företaget och dess produkter för agilitysport. Så 1999 föddes varumärket ”Smart-99”. Redan från början hade det lilla företaget målet att utveckla sina produkter med högsta möjliga kvalitet när det gäller säkerhet och hälsa för sporthundar, något som har försummats i denna bransch hittills. Den fortfarande mycket unga agilitysporten har genomgått en lysande utveckling i hundens och hundförarnas sportprestanda under de kanske 30 åren av dess existens. I början registrerades hastigheter på 1,5 till 2 meter / sekund, idag är det snabba 4 till 5,5 m / s i genomsnitt – och det över 20 hinder! Det mest slående med Smart-99, tillsammans med otaliga andra detaljer, är den speciella spårytan på de så kallade kontaktzonenheterna. Detta gummi, som Smart-99 hade internationellt skyddat, kallas ”Integral-99”. Det gör att hunden kan springa över dessa enheter med ett säkert steg, halkfritt även i regnet (topphundar upp till 7 m / s = 25 km / h). Det handlar om ytstrukturer, dämpningsbeteende och grepp – precis som en bil med däck och stötdämpare! Förutom kvaliteterna för hundar har Smart-99 aldrig glömt hur hundidrottare kan hantera enheterna; För det mesta används aluminium för att minska vikten på de enheter som ska bäras runt och för att minimera opopulärt underhåll. 10 år efter att Smart-99 grundades har utvecklingen också utvecklats snabbt. 2009 överlämnade Maurice Jud företaget till Wolfgang och Petra Noever från Schramberg. Detta innebär att tillverkningen av enheterna flyttades till Schwarzwald. Smart-99 drivs fortfarande som ett litet familjeföretag och levererar sina smidighetshinder till över 20 länder på fyra kontinenter och har flera gånger fått uppdraget som officiell leverantör för FCI-agility-VM. 2015 var ett fantastiskt år för djur! . Djur erkänns slutligen som kännande varelser i civillagen. En undersökning visar att en majoritet av fransmännen till stor del är för djurens välbefinnande. Hunden Philae flyttade till Élysée och blev en nationell maskot. Hundälskande aktiviteter av alla slag lockar fler och fler människor. De vågar till och med lansera den bästa hundutställningen i tv -historien i bästa sändningstid. Och sedan, för att toppa det, skapar Olivier, Benjamin, Catherine och Gilles Animo Boutik! I skuggan av olivträd som blåses av middagsmistralen diskuterar en före detta militär hundförare, en hundsportentusiast, en lysande administrativ chef och en veterinär som är specialiserad på näring och djurhälsa. Man har tillbringat nästan tio år tillsammans med utbildade och socialiserade hundar som kan rädda liv och utrustade med lojalitet utan motstycke. Han känner utantill de psykologiska källorna till dessa följeslagare, vars roll med Människan går långt bortom ramen för ett enkelt företag. Den andra är en veterinär, engagerad sedan sina första år inom djurhälsa. Mer än en vårdgivare kunde han vara stolt över att vara ledande inom husdjursnäring. Mer än ett jobb talar vi om ett kall. Den nästa skar tänderna i stora företag, och hon fick en gedigen erfarenhet av administrativ och mänsklig ledning. Den sista växte upp i famnen på den ena, hans pappa, och aldrig långt från den andra, en god vän till familjen. Han tillbringade mer tid med att leka i trädgården med sina hundar och läsa djurens encyklopedi än att leka. Han är helt naturligt en stor entusiast för ”människans bästa vänner” och de aktiviteter som binder dem till sina herrar och deras familjer. Låt oss återgå till det ögonblick då vår kvartett befann sig sittande under provinsens sol. Olivier, Benjamin, Catherine och Gilles tar ett ark, en penna och klottrar några ord. En djurbutik online, varför? Eftersom den digitala tidsåldern erbjuder två obestridliga fördelar för våra hektiska liv: Det där med att kunna spara en resa till affären, bråttom, mellan två möten eller innan de hämtar barnen från skolan. Det där att kunna samla, på ett ställe som alltid är tillgängligt, alla råd, kunskaper och interpersonella färdigheter hos dussintals yrkesverksamma inom ett område. Och domänen för Olivier, Benjamin, Catherine och Gilles, det är just husdjuren (kan det verkligen undkomma dig?). Så varför inte dra nytta av digital teknik för dessa djurs välbefinnande? Förresten, för deras herrar och deras familj. Så föddes idén om en online djuraffär som erbjuder de flesta produkterna för katter, hundar och deras värdfamiljer: Animo Boutik. Ja, de ögonblick som förändrar livets gång är ofta de som upplevs i all enkelhet, präglade av ett oförutsett möte och diskussioner. Från föreningen av en son, omtänksamma föräldrar och en familjevän föds en stor familj. Passionerade proffs som kommer från alla samhällsskikt, men kan komma överens om samma grundläggande värderingar som vänskap och närhet. Dessa etiska grunder tillåter således respekt och innovation inom huvudlinjerna som är kära för företaget: Djurens välfärd och hälsa genom näring, hygien, material, tillbehör och leksaker; Mästarens utveckling – och ja också! – tack vare användbar utrustning av hög kvalitet och vanliga små presenter; Ekologisk oro och marknadsföring av miljöansvariga varumärken; Den speciella omsorg som ges till lojala användare; Hundsport som en pelare i hund / människa -förhållandet; Stöd till uppfödare i sitt passionerade yrke; Prioritet till en effektiv leverans / spårningstjänst; Investeringar med föreningar och engagerade partners ; Den öppenhet och lyssnande gentemot kunderna. Animo boutik är inte bara en djurbutik online. Det är inte bara en serie webbsidor och produkter bakom en skärm. Det är en daglig investering, värderingar som stolt bärs och hjärnor samlas för att skapa ett hälsosamt varumärke, av kärlek och delning. Det var klart att Animo Boutik från början lät som en vacker historia.

Smart-99 är ett registrerat varumärke. Det lilla företaget producerar högkvalitativ hundsportutrustning för agilitysport under detta märke och säljer dem nu över hela världen. Den schweiziska grundaren Maurice Jud startade företaget i gränstriangeln mellan Schweiz, Tyskland och Österrike på österrikisk mark. Idén att grunda företaget kom 1999, året då hans hund ”Smart” föddes. Substantiv är omen; I Wiktionary betyder termen ”smart”: smart, påhittig, skicklig, listig, elegant, vacker, prickig, etc.
Smart var inte bara rätt namn för hunden, utan borde också vara predikatet för företaget och dess produkter för agilitysport. Så 1999 föddes varumärket ”Smart-99”. Redan från början hade det lilla företaget målet att utveckla sina produkter med högsta möjliga kvalitet när det gäller säkerhet och hälsa för sporthundar, något som har försummats i denna bransch hittills. Den fortfarande mycket unga agilitysporten har genomgått en lysande utveckling i hundens och hundförarnas sportprestanda under de kanske 30 åren av dess existens. I början registrerades hastigheter på 1,5 till 2 meter / sekund, idag är det snabba 4 till 5,5 m / s i genomsnitt – och det över 20 hinder!
Det mest slående med Smart-99, tillsammans med otaliga andra detaljer, är den speciella spårytan på de så kallade kontaktzonenheterna. Detta gummi, som Smart-99 hade internationellt skyddat, kallas ”Integral-99”. Det gör att hunden kan springa över dessa enheter med ett säkert steg, halkfritt även i regnet (topphundar upp till 7 m / s = 25 km / h). Det handlar om ytstrukturer, dämpningsbeteende och grepp – precis som en bil med däck och stötdämpare! Förutom kvaliteterna för hundar har Smart-99 aldrig glömt hur hundidrottare kan hantera enheterna; För det mesta används aluminium för att minska vikten på de enheter som ska bäras runt och för att minimera opopulärt underhåll.
10 år efter att Smart-99 grundades har utvecklingen också utvecklats snabbt. 2009 överlämnade Maurice Jud företaget till Wolfgang och Petra Noever från Schramberg. Detta innebär att tillverkningen av enheterna flyttades till Schwarzwald. Smart-99 drivs fortfarande som ett litet familjeföretag och levererar sina smidighetshinder till över 20 länder på fyra kontinenter och har flera gånger fått uppdraget som officiell leverantör för FCI-agility-VM.

2015 var ett fantastiskt år för djur! .
Djur erkänns slutligen som kännande varelser i civillagen. En undersökning visar att en majoritet av fransmännen till stor del är för djurens välbefinnande. Hunden Philae flyttade till Élysée och blev en nationell maskot. Hundälskande aktiviteter av alla slag lockar fler och fler människor. De vågar till och med lansera den bästa hundutställningen i tv -historien i bästa sändningstid.
Och sedan, för att toppa det, skapar Olivier, Benjamin, Catherine och Gilles Animo Boutik!
I skuggan av olivträd som blåses av middagsmistralen diskuterar en före detta militär hundförare, en hundsportentusiast, en lysande administrativ chef och en veterinär som är specialiserad på näring och djurhälsa.
Man har tillbringat nästan tio år tillsammans med utbildade och socialiserade hundar som kan rädda liv och utrustade med lojalitet utan motstycke. Han känner utantill de psykologiska källorna till dessa följeslagare, vars roll med Människan går långt bortom ramen för ett enkelt företag. Den andra är en veterinär, engagerad sedan sina första år inom djurhälsa. Mer än en vårdgivare kunde han vara stolt över att vara ledande inom husdjursnäring. Mer än ett jobb talar vi om ett kall. Den nästa skar tänderna i stora företag, och hon fick en gedigen erfarenhet av administrativ och mänsklig ledning. Den sista växte upp i famnen på den ena, hans pappa, och aldrig långt från den andra, en god vän till familjen. Han tillbringade mer tid med att leka i trädgården med sina hundar och läsa djurens encyklopedi än att leka. Han är helt naturligt en stor entusiast för ”människans bästa vänner” och de aktiviteter som binder dem till sina herrar och deras familjer.
Låt oss återgå till det ögonblick då vår kvartett befann sig sittande under provinsens sol.
Olivier, Benjamin, Catherine och Gilles tar ett ark, en penna och klottrar några ord. En djurbutik online, varför?
Eftersom den digitala tidsåldern erbjuder två obestridliga fördelar för våra hektiska liv:
Det där med att kunna spara en resa till affären, bråttom, mellan två möten eller innan de hämtar barnen från skolan.
Det där att kunna samla, på ett ställe som alltid är tillgängligt, alla råd, kunskaper och interpersonella färdigheter hos dussintals yrkesverksamma inom ett område.
Och domänen för Olivier, Benjamin, Catherine och Gilles, det är just husdjuren (kan det verkligen undkomma dig?). Så varför inte dra nytta av digital teknik för dessa djurs välbefinnande? Förresten, för deras herrar och deras familj.
Så föddes idén om en online djuraffär som erbjuder de flesta produkterna för katter, hundar och deras värdfamiljer: Animo Boutik. Ja, de ögonblick som förändrar livets gång är ofta de som upplevs i all enkelhet, präglade av ett oförutsett möte och diskussioner.
Från föreningen av en son, omtänksamma föräldrar och en familjevän föds en stor familj. Passionerade proffs som kommer från alla samhällsskikt, men kan komma överens om samma grundläggande värderingar som vänskap och närhet.
Dessa etiska grunder tillåter således respekt och innovation inom huvudlinjerna som är kära för företaget:
Djurens välfärd och hälsa genom näring, hygien, material, tillbehör och leksaker;
Mästarens utveckling – och ja också! – tack vare användbar utrustning av hög kvalitet och vanliga små presenter;
Ekologisk oro och marknadsföring av miljöansvariga varumärken;
Den speciella omsorg som ges till lojala användare;
Hundsport som en pelare i hund / människa -förhållandet;
Stöd till uppfödare i sitt passionerade yrke;
Prioritet till en effektiv leverans / spårningstjänst;
Investeringar med föreningar och engagerade partners ;
Den öppenhet och lyssnande gentemot kunderna.
Animo boutik är inte bara en djurbutik online. Det är inte bara en serie webbsidor och produkter bakom en skärm. Det är en daglig investering, värderingar som stolt bärs och hjärnor samlas för att skapa ett hälsosamt varumärke, av kärlek och delning. Det var klart att Animo Boutik från början lät som en vacker historia.